Wie zijn we

Een gemeente van gelovigen

Wij zijn een groep mensen die in God gelooft en met elkaar een veelkleurige gemeenschap vormen, die betrokken is bij elkaars leven, met respect voor ieders individualiteit. Wij willen met elkaar zoeken wat het betekent om in God te geloven in onze tijd. Wij zijn een blije kerk met vrolijke kerkdiensten, maar ook staan wij stil bij de noden die ieder mens in zijn / haar leven heeft. Wij zijn een kerk met mensen uit alle leeftijdsgroepen, en met verschillende nationaliteiten. Wij zijn een groeiende kerk, met mensen die graag hun gaven inzetten voor de kerk.

Wij zijn protestants-evangelisch

Dat wil zeggen dat wij de Bijbel centraal stellen in ons leven. Wij geloven in Jezus Christus en daar leggen we in onze kerk graag een accent op. Dat proberen we op een eigentijdse en creatieve manier te doen. Onze kerk is aangesloten bij een door de overheid officieel erkend kerkgenootschap: de Verenigde Protestantse Kerk in België.

Wat zijn we niet

Wij zijn géén sekte, en wij zijn géén gesloten groep. Wij hebben weliswaar een duidelijke identiteit, wat inhoudt dat wij de Bijbel erkennen als richtsnoer voor ons leven, en Jezus Christus centraal willen stellen in ons leven, maar wij zijn ook een open, democratische kerk, waarin wij graag ieders stem horen.