Verbonden met elkaar !!

Relaties

Partnergemeente

Wij hebben een partnerschap met de protestantse Evangelische Kirchengemeinde Ohligs, een deelgemeente van de stad Solingen in het Ruhrgebied in Duitsland. In de zomer van 2013 is een afvaardiging van onze gemeente op bezoek geweest ter gelegenheid van de opening van een nieuw gemeentecentrum van onze partnergemeente.

Plaatselijke oecumene

Wij proberen in Dendermonde goede relaties te onderhouden met de Rooms-katholieke kerk. Tijdens de jaarlijkse Gebedsweek voor de Eenheid van de Christenen houden wij graag een gezamenlijke gebedsdienst. Ook hebben wij goede contacten met sommige evangelische gemeenten in steden in de buurt van Dendermonde.

Protestants kerkverband

In de Denderstreek zijn nog twee protestantse gemeenten, waar wij goede contacten mee hebben: in Aalst en in Denderleeuw. Samen met nog ruim tien plaatselijke kerken maken wij als het ditrict Oost- en West-Vlaanderen deel uit van de Verenigde Protestantse Kerk in Belgiƫ (VPKB). Deze kerk is lid van de Wereldraad van Kerken en van de World Communion of Reformed Churches. In 2015 is het district Oost- en West-Vlaanderen een jumelage aangegaan met de Southern Synod van de Uniting Reformed Church in Southern Africa (URCSA).